info akcije magazine id mail english
NoviceFotoNapovednikBranjeLinkiArhiv novic
9. 3. 2009

Evro-četrt bo živahnejša in prijaznejša

Matevž Čelik
Na urbanističnem natečaju za Evro-četrt v Bruslju je zmagala francosko-belgijsko-britanska skupina strokovnjakov v kateri so sodelovali francoski arhitekt Christian de Portzamparc, belgijski krajinski arhitekti Wirtz International ter inženirji iz britanske pisarne Ove Arup. Območje Rue de la Loi naj bi postalo bolj mešano in dobilo večje zgradbe kot jih ima danes.

Natečaj je bil razpisan v uradnem listu EU aprila lani. Zmagovalne ideje bodo uporabljene kot podlaga za prestrukturiranje Evropske četrti v prihodnjih desetletjih. Prvonagrajeni predlog je zaenkrat splošno vodilo za prenovo območja, s posameznimi koncepti, ki bodo postali obvezujoči. Prva gradbišča naj bi se odprla že leta 2011.

Bruseljska regionalna vlada je z Evropsko komisijo dosegla sporazum, da bo ta skoncentrirala svoje osebje v manj in večjih zgradbah. Tako bo komisija v neposredni bližini Rue de la Loi, glavne osi, ki povezuje Evropsko četrt s središčem mesta, odstopila prostor stanovanjem, trgovinam in restavracijam. Regionalna vlada se je odločila podpreti rešitev, ki bo nad bruseljske strehe med Schumanovim trgom (Rond-Point Schuman) in notranjim ringom segla z novo generacijo nebotičnikov. Ministrski predsednik regije Picqué je ob razglasitvi rezultatov povedal, da je bil cilj natečaja "uničiti monofunkcionalni homogeni značaj Evropske četrti", ki je bila namenjena samo pisarnam; in ga nadomestiti z mešanico poslovnih prostorov, stanovanj in dejavnosti za prosti čas.

Zmagovalni predlog ne zahteva popolne rušitve in ponovne izgradnje območja ter je bil tudi v ostalih pogledih racionalnejši od konkurentov. Med petimi predlogi, ki so prišli v ožji izbor je bil edini, ki ni predlagal gradnje predora pod ulico temveč nov profil ulice, s sitemi za upočasnjevanje prometa ter ozelenjeno tramvajsko progo v sredini.

Projekt za zgradbe uveljavlja tri kategorije višin. Trgovine in gostinski lokali bodo lahko visoki do 16 metrov, poslovne zgradbe do 55 metrov. V nekaj primerih bo dovoljena gradnja do 80 metrov višine, kar pomeni najvišje zgradbe v Bruslju. Vendar bodo najvišji nebotičniki morali stati vsaj 20 metrov od ceste.

Cilj, ki si ga je zadala zmagovalna skupina arhitektov je ponovno vzpostaviti izgled avenije. Pred zgradbo belgijskega parlamenta na koncu Rue de la Loi bo prostor oblikovan kot vhod na avenijo, ob njej pa bodo nanizani trgi in javni prostori. Eden od glavnih ciljev natečaja, ki so jih skupaj oblikovali regionalna vlada, mesto Bruselj in Evropska komisija, je bil oblikovati vabljive družabne javne površine, dati prednost pešcem in kolesarjem ter javnemu prevozu in gradnjo stavb usmeriti k visoki okoljski in arhitekturni kakovosti.


Več:
>>Urbanistični natečaj za Evropsko četrt / TrajekT /22. 04. 08
>>Christian de Potzamparc

 na vrh

Komentar
ime
email
naslov komentarja
vpisite niz iz  stolpca
 

anja
izbira pa taka, 12.3. 2009, 19:14

no bi samo pripomnila, da se mi zdijo vsi ti vehementni opisi natecajnih resitev izredno smesni, saj kot clovek, ki zivim in delam v neposredni blizini omenjene ulice, nikakor ne veselim sprememb, ki ne bodo prinesle nic drugega kot kup novih stavb, ki dodatno pospesujejo moc belgijskega vetra in nekaj bogih dreves, ki v soncnih dnevnih ne nudijo niti toliko sence, da bi okoliski beraci lahko nasli zatocisce. Z drugimi besedami, veliko hrupa za nic.

Komentarji odražajo mnenja in stališča uporabnikov Trajekta. Možnost komentiranja je namenjena spodbujanju javne debate in odzivom na članke. Uredništvo si pridržuje pravico krajšanja komentarjev, ki presegajo 1000 znakov. Uredništvo si pridržuje pravico odstranitve komentarjev v primeru, da so žaljivi, spodbujajo kakršnokoli nestrpnost ali napeljujejo na kriminalna dejanja. Za vsebino komentarjev uredništvo ne odgovarja.








na vrh