info akcije magazine id mail english
NoviceFotoNapovednikBranjeLinkiArhiv novic
1. 6. 2009

Eko ograje za Hong Kong iz Slovenije

M.Č.
Konec aprila so v Hong Kongu razglasili rezultate mednarodnega natečaja za protihrupno zaščito treh pomembnih prometnic. V konkurenci 109 predlogov so drugo nagrado podelili predlogu arhitekturne pisarne Sadar Vuga Arhitekti iz Ljubljane.

SVA so s svojo rešitvijo želeli ustvariti protihrupne pregrade, ki se odzivajo glede na dogajanje na cesti in na vremenske razmere. V gosto naseljenem prostoru Hong Konga o protihrupni zaščiti enostavno ni bilo mogoče razmišljati le kot o prometno tehnični napravi, temveč kot o urbani strukturi, ki soustvarja pozitivne prostorske kakovosti v svoji okolici. Obravnavali so jo kot vmesnik med prostorom prometnice in prostorom mesta. Z uporabo materialov, zelenja in struktur iz bambusovih debel ter nematerialnih sredstev, kot sta svetloba in zvok, so skušali ustvariti specifične mikroambiente. Značilnosti bambusa kot obnovljivega lokalnega materiala so prepoznali kot idealne za oblikovanje posebnih in lokalno prepoznavnih elementov.

Predlog predvideva tri tipe bambusovih bal za uporabo v treh specifičnih primerih; votel bambus, ki preoblikuje zvok avtoceste, je v eni od različic uporabljen v kombinaciji z optičnimi vlakni, ki prevajajo svetlobo žarometov, kot tretji tip pa so predlagali trden, neizvotljen bambus, ki maksimalno zaustavlja zvok. Dimenzije bal, ki bi se pritrjevale na jeklene okvirje, so standardizirane, njihova debelina pa je glede na potrebe različna.

Visoka gostota poselitve v Hong Kongu ne bi bila mogoča brez dobre prometne infrastrukture, azijski vzorec razvoja velemest pa pogosto vodi v situacije, ko gost promet teče neposredno skozi stanovanjska območja. Razvitejša okolja, kot je Hong Kong zato zmanjševanju hrupa zaradi prometa posvečajo posebno skrb tako v sklopu vzdržavanja obstoječih kot gradnej novih avtocest. Družba za avtoceste v Hong Kongu je z natečajem pridobila več inovativnih rešitev in oblikovalskih konceptov za novo generacijo protihrupnih zaščit, ki jih bo skušala aplicirati na hongkonškem avtocestnem omrežju.

Natečaj je bil odprt tako za strokovne skupine kot druge zainteresirane, ki so jim podelili ločene nagrade. Udeležile so se ga skupine iz Hong Konga in Kitajske ter devetih drugih držav; Koreje, Kaponske, Avstralije, Nove Zelandije, Italije, Nizozemske, Velike Britanije, ZDA in Slovenije.


Več:
>>Sadar Vuga Arhitekti
>>Noise Barrier / Enclosure Design

 na vrh

Komentar
ime
email
naslov komentarja
vpisite niz iz  stolpca
 

Anonimnez
Brez naslova, 2.6. 2009, 10:04

ČESTITKE!

tim
Brez naslova, 2.6. 2009, 18:45

Ne me jebat SVA, sej ste face res, samo na kakšen način se zrak prečisti, če potuje skozi bambusovo paličevje. Kot filter mogoče deluje, dokler ni nasičen kot čistilec zraka (Co2->O2) pa definitivno ne. Mislim, da si s takimi demagogijami arhitekti delamo medvedjo uslugo, ker nas ne jemljejo več resno. Glih zadnjič sem opazil, da nas po nove klasificirajo kot družboslovce. Nič čudnega in žalostno hkrati. Sicer pa čestitke za nagrado, res!

Kritik
Tim se ne da..., 2.6. 2009, 21:14

Očitno je predlog SVA šel skozi pri Hawkinsku, ki je eden od Foster + Partners, pri Timu pa ne... :-))

jakob
Brez naslova, 2.6. 2009, 21:28

Kritik ti si pa dežurni zagovornik al kako? Tudi mene zanima, kako se zrak čisti. :)

Kritik
Če te zanima,..., 2.6. 2009, 22:03

..potem si povečaj tretjo fotko in preberi... z rastlinami.

jakob
Brez naslova, 2.6. 2009, 22:40

Glej kritik nekaj so pravljice za lahko noč in populistična ekologija, ali "ecostyle" za "ecoero" in "ecopeople", nekaj drugega pa je verodostojna debata. Glede na to, kakšen je izpust CO2 ob omenjeni avtocesti, za njegovo "nevtralizacijo" ne bi zadostoval niti srednje velik gozd, kaj šele nekaj grmovnic. Zato je v redu, če rečeš, da takšne bariere blažijo hrup in so zanimive na pogled, rečeš lahko celo, da minimalno prispevajo k nevtralizaciji toplogrednih plinov, amapk res minimalno, ne moreš pa temu reči "CLEAN AIR". Pa se nisem imel namen spraviti na SVA pač pa na cel kup arhitektov, ki so po novem eko samo zato, ker je to popularno in "IN", nihče pa se ne vpraša, koliko s svojo stvaritvijo resnično prispeva k boljšemu okolju. Pred Ekonomsko fakulteto v LJ, kjer so pred nekaj leti zabetonirali parkirišče še vedno samevajo prazne luknje namenjene drevesom in študentje+profesorji mirno kuhajo svoje avtomobile, ker je škoda denarja za 5 dreves al kaj?!! Ampak pripeljal se je pa s priusom, ker on je EKO. No in podobno je z arhitekti.... Bodi dovolj.

Kritik
Joj...., 2.6. 2009, 23:51

Hvala ti Jakob za tvoja opozorila. Brez tebe tega res ne bi opazili...

Anonimnez
Brez naslova, 3.6. 2009, 11:47

"Kritik" prosim naredi vsem veliko uslugo,zapri se v sobo in ne pridi več ven...

Fedja
Super!, 3.6. 2009, 13:19

Jaz sem za to, da s podobnimi butaricami iz barjanskega trstičja obložimo tudi našo obvoznico!

Boris
Brez naslova, 6.6. 2009, 13:24

Obcestni prostor okrog ljubljanske obvoznice je odraz nezmožnosti sodelovanja med državo in mestom. Na pol propadle protihrupne ograje, ki so na vsakih nekaj 100 m drugačne, s plevelom zarasle zelene zaplate, neurejena mestna območja, sredi katerih kraljujejo črne gradnje v balkanski preobleki. Le kaj si mislijo tujci, ki se vozijo po obvoznici mimo glavnega mesta, ker zagotovo ne dobijo vtisa, da se vozijo mimo evropske prestolnice, ampak so sredi popolnoma nerazvitega sveta ...

Komentarji odražajo mnenja in stališča uporabnikov Trajekta. Možnost komentiranja je namenjena spodbujanju javne debate in odzivom na članke. Uredništvo si pridržuje pravico krajšanja komentarjev, ki presegajo 1000 znakov. Uredništvo si pridržuje pravico odstranitve komentarjev v primeru, da so žaljivi, spodbujajo kakršnokoli nestrpnost ali napeljujejo na kriminalna dejanja. Za vsebino komentarjev uredništvo ne odgovarja.










na vrh