info akcije magazine id mail english
NoviceFotoNapovednikBranjeLinkiArhiv novic
26. 10. 2009

Iskra: Neuvrščeno oblikovanje

Uredništvo
V Arhitekturnem muzeju Ljubljana bo 12. novembra 2009, ob 20h otvoritev razstave Iskrinega oblikovanja. Na pregledni razstavi bo predstavljen izbor izdelkov, nastalih od ustanovitve Iskre leta 1946 pa vse do razpada združenega podjetja Iskra v začetku devetdesetih. Razstava se bo osredotočila na izdelke industrijskega in grafičnega oblikovanja, ki so nastali kot rezultat Iskrinega znanja, Iskrinega oddelka za oblikovanje (1962), z vzporednim poudarkom na tehnološkem napredku. Celotni projekt bo hkrati tudi obeležitev in poklon tridesetletnici mednarodno prepoznavnega Iskrinega telefona, ETA 80, priznanega slovenskega oblikovalca Davorina Savnika.

Od petdesetih let dvajsetega stoletja dalje področje slovenskega oblikovanja zaznamujejo predvsem posamezniki, katerih kakovost je že takrat spoznala in nagradila svetovna javnost. Med redkimi industrijskimi podjetji, ki so načrtno razvijala in uveljavljala področje industrijskega oblikovanja, izstopa prav Iskra.

V predstavitvi Iskrinega oblikovanja bo izpostavljeno obdobje 1960–85. Letnica 1960 označuje konec integracijskega procesa, ki se je sklenil z ustanovitvijo Iskra in lastnega razvojnega instituta. Podjetje si je zagotovilo koncentracijo razvojnega kadra in opreme na enem mestu, s tem pa pogoje za razvoj lastnega znanja in vključevanje le-tega v izdelke.

Iskra je bila eno redkih podjetij z lastnim oblikovalskim oddelkom in na njem je tudi snovala svojo usmerjenost v prihodnost. Danes, navkljub nesporni kakovosti in dosežkom, Iskrin pomen tone v pozabo.

Iskra je bila v začetku sedemdesetih največje slovensko podjetje za elektromehaniko, telekomunikacije, elektroniko in avtomatizacijo. Presežki na področju industrijskega oblikovanja so se kazali v telefoniji, merilnih inštrumentih in električnih orodjih. Med pomembnejšimi potrditvami visoke kakovosti oblikovanja izdelkov je razstava Jugoslovansko oblikovanje: Iskra kaže pot, ki je poleti 1971 gostovala v Stuttgartskem Design Centru. Eden ključnih ciljev predstavite je bil: opozoriti na jugoslovansko alternativo takrat tehnološko in oblikovalsko izstopajočem nemškemu podjetju Braun. Razstava je med drugim prikazala ustvarjanje modularnih sistemov merilnih priprav, lasersko dinamično grafiko in računalniško načrtovanje najnovejših tipov telefona.

Obdobje Jugoslavije, ki je danes ni več, je po mnenju pripravljalcev razstave zapustila veliko. Žal ta zapuščina tako doma kot v svetu ostaja skrita v arhivih, ostaja na obrobju, ostaja »neuvrščena« na zemljevid evropskega in svetovnega oblikovanja. Zato, na prvi pogled nenavaden naslov, katerega namen je opozoriti na pomembne vrhunce vzhodno-srednjeevropskega oblikovanja, na kakovost, ki nedvomno sodi v vsak zgodovinski učbenik oblikovanja.


Več:
>>Iskra 1946-1990
>>Pekinpah
>>Arhitekturni muzej Ljubljana

 na vrh

Komentar
ime
email
naslov komentarja
vpisite niz iz  stolpca
 

Komentarji odražajo mnenja in stališča uporabnikov Trajekta. Možnost komentiranja je namenjena spodbujanju javne debate in odzivom na članke. Uredništvo si pridržuje pravico krajšanja komentarjev, ki presegajo 1000 znakov. Uredništvo si pridržuje pravico odstranitve komentarjev v primeru, da so žaljivi, spodbujajo kakršnokoli nestrpnost ali napeljujejo na kriminalna dejanja. Za vsebino komentarjev uredništvo ne odgovarja.








na vrh