info akcije magazine id mail english
NoviceFotoNapovednikBranjeLinkiArhiv novic
27. 5. 2004

Revitalizacija mesta s kulturo in identiteto

Matevž Čelik
British Council v sodelovanju z Mestno občino Ljubljana prireja v četrtek 3. junija 2004 seminar Revitalizacija mesta – oživljanje urbanega okolja. Seminar bo potekal v veliki sejni dvorani Mestne občine Ljubljana v Rotovžu.

Slovenija in Velika Britanija se, prav tako kot tudi mnoga druga evropska mesta soočali z enakim problemom: mestna središča se zaradi različnih vzrokov slabo razvijajo ali celo propadajo. Zato si mesta na različne načine prizadevajo središča ponovno oživiti ter jih preoblikovati v atraktivna okolja za bivanje ter za razvoj dejavnosti. Pri tem ni dovolj le fizična prenova grajene strukture in odprtega prostora, temveč je potrebno zagotoviti tudi razvoj primernih dejavnosti.

Na seminarju bomo imeli priložnost spoznati britanske izkušnje na tem področju. Pri tem na otoku kot enega od glavnih pospeševalcev revitalizacije okolja in generator pozitivnih ekonomskih učinkov poudarjajo t. i. kreativno industrijo, v katere področje sodijo dejavnosti, ki se ukvarjajo z arhitekturo, oblikovanjem, modo, založništvom, mediji, filmom, oglaševanjem, glasbo, kulturo in umetnostjo. Delo britanskih strokovnjakov, ki ga bomo lahko spoznali na tem seminarju, to potrjujejo na primerih uspešnega oživljanja mestnih četrti Hoxton Square ali Hackney v Londonu ter mest, kot sta Nottingham ali Exeter.

Na predavanjih bomo lahko slišali Charlesa Landrya, ki je leta 1978 po študiju ekonomije osnoval skupino Comedia, ta pa si že ves ta čas prizadeva oblikovati partnerstva javnih in gospodarskih interesov ter interesov skupnosti. Pomaga skupnostim, mestom in regijam prepoznati njihove edinstvene prednosti ter združiti urbano vitalnost in sposobnost za razvoj. Benedeta Tiana prihaja iz kreativne skupine Event Communications, ki je pomagala snovati tudi postavitev eksponatov v prenovljenem Mestnem muzeju v Ljubljani. Terry Stevens, ki bo predaval o športu v mestu, je direktor posvetovalnice, ki specializirane za turizem in preživljanje prostega časa, ki posluje v več kot 20 državah po svetu. Simon Mundy je svetovalec za kulturno politiko in festivalski direktor, govoril pa bo o neodvisnem sektorju za kulturo. Simon Roodhouse, ki deluje na področju izobraževanja, menedžmenta in kulturne politike, pa bo nastopil z obetajočim predavanjem Analiza priložnosti v kreativnih industrijah in vzpostavljanje kulturnih četrti.

Slovenska mestna središča tako izrazitih težav, kot nekatera druga evropska mesta po eni strani sicer še nimajo, po drugi pa v praksi tudi ne poznajo uspešnih modelov za njihovo reševanje. Številni kazalci, kot so prazna stanovanja, zaprti lokali, izginjanje drobnih posebnih dejavnosti ter konfliktne situacije, kakršnim smo v Ljubljani priča ob kulturnih prireditvah na Kersnikovi, Metelkovi, ob KUD France Prešeren in še kje, pa že zgovorno opozarjajo, da bo potrebno ukrepati, saj vse to počasi načenja identiteto mesta. Pri vsem tem seveda ne moremo tudi mimo vplivov selitve trgovin in nekaterih drugih dejavnosti v novo nastajajoča nakupovalna središča na obrobju mesta.

Pričakujemo torej predavatelje, ki bodo podkrepili tezo, da mora mesto razvijati dejavnosti z lokalno identiteto, če želi ostati kulturno prepoznavno. Poleg komercialnih dejavnosti srednjega in višjega cenovnega razreda so zato še posebej pomembne dejavnosti s področja kreativne industrije, kulture, gostinstva in turizma. Uresničitev načrtov za takšno poživitev naj bi dosegli s skupnim sodelovanjem javnega in gospodarskega sektorja. Kot pa smo že slišali na februarskem predavanju Jaakka Markkule iz Helsinkov, je za to odgovorna predvsem mestna uprava, ki mora skrbeti za razvoj "kompaktnega osrčja" mesta. Kot vemo, so v Stari Ljubljani prazni tudi številni lokali, ki so v mestni lasti in morda prav ti predstavljajo tisti kapital v mestnih rokah, s katerim bi lahko obrnili tok selitev dejavnosti zadnjih desetih let iz predmestij nazaj v središče. Spoznanje, da parkirna mesta niso edino orožje za spopad s predmestnimi nakupovalnimi dvoranami, temveč se je treba opreti na kulturne in identitetne prednosti mestnega jedra, je bistvenega pomena. Kapital pa je še vedno prišel tja, kjer je našel dovolj velike ciljne skupine ljudi.


Več:
>>Revitalizacija mesta... / program seminarja (*.pdf)
>>British council Slovenia

Dodatne informacije in prijave:
>>sandra.hlebs@britishcouncil.si /Sandra Hlebš, 300 20 37
>>tamara.zirovnik@britishcouncil.si /Tamara Žirovnik, 300 20 43

 na vrh

Komentar
ime
email
naslov komentarja
vpisite niz iz  stolpca
 

Komentarji odražajo mnenja in stališča uporabnikov Trajekta. Možnost komentiranja je namenjena spodbujanju javne debate in odzivom na članke. Uredništvo si pridržuje pravico krajšanja komentarjev, ki presegajo 1000 znakov. Uredništvo si pridržuje pravico odstranitve komentarjev v primeru, da so žaljivi, spodbujajo kakršnokoli nestrpnost ali napeljujejo na kriminalna dejanja. Za vsebino komentarjev uredništvo ne odgovarja.


na vrh