info akcije magazine id mail english
NoviceFotoNapovednikBranjeLinkiArhiv novic
8. 6. 2005

DELETE!

Alenka Korenjak
Z akcijo DELETE! “ Razbesedenje javnega prostora” sta umetnik Christoph Steinbrener in tipograf Reiner Dempf spremenila Dunajsko nakupovalno ulico Neubaugasse v območje brez napisov in logotipov. Za dva tedna sta z rumeno folijo prekrila vse oglaševalne table, imena in logotipe trgovin in vse reklame v izložbah. Pustila sta le prometne znake, ki so nujno potrebni za varnost v prometu.

Pri projektu je prišlo do edinstvenega sodelovanja vseh trgovcev z omenjene ulice in umetnikoma. Vsa podjetja so se v prid projektu za dva tedna odrekla svoji lastni identiteti in začasno postala del večje umetniške postavitve.

Pri projektu pa ne gre le za ustvarjanje nekega mnenja na temo oglaševanja v javnem prostoru, ampak tudi za neposredno in osmišljeno dojemanje prostora. Kako oglaševanje vpliva na občutke meščanov, v kakšni meri vpliva na sliko in dojemanje uličnega prostora? Avtorja poleg količine oglaševalnih površin zanima tudi kvaliteta. Zdi se jima da število oglaševalnih tabel ne narašča, se pa drastično slabša njihova kvaliteta. Pravita da je v reklamah vedno več ´niča`.

Odziv trgovcev, kot tudi meščanov je zelo pozitiven. Nekateri trgovci tudi v izložbah razstavljajo le rumene obleke, torbice, knjige… Mimoidoči pa na večje rumene površine na katerih piše: “Use your imagination” ze dodajajo stavke kot so: Pogrešam potrošniške informacije, Ni rumena, Sreča, To je super,… velikokrat se komentarji nanašajo tudi direktno na prekriti logotip.

Akcija na Dunaju poteka od 6. do 20. junija 2005. Kasneje pa umetnika nameravata projekt nadaljevati tudi po drugih mestih po Evropi in ZDA.

Jeseni bo izšel tudi katalog, kjer bodo zbrani vsi grafiti in fotografije projekta.


Več:
>>Info: www.steinbrener-dempf.com

 na vrh

Komentar
ime
email
naslov komentarja
vpisite niz iz  stolpca
 

Alenka
delete!, 9.6. 2005, 23:14

tisto iz New Yorka je samo fotomontaza!

Samo ne bi bilo slabo, ce bi tudi tam kaj takšnega izvedli ... in v BTC


NEON ART
Brez naslova, 10.6. 2005, 13:56

kot izdelovalci reklam se popolnoma strinjamo, da je množica reklam nekvalitetnih in kičastih.sami stremimo k dobri kvaliteti in podpiramo dobre oblikovne rešitve.žal je velikokrat ta del oglaševanja tudi s strani oblikovalcev in arhitektov zapostavljen in se ne ukvarjajo veliko na to temo. brez zamere.
podpiramo prihod tudi v Slovenijo.


matej bohoric
nesnaga, 23.6. 2005, 16:55

kot izdelovalci reklam se tudi mi strinjamo da so reklame ne glede na subjektivno "kvaliteto" in "kic" absolutna nesnaga. Subjektivno opravicilo "oblikovanja" je samo podpiranje te iste nesnage s "sofisticirano" in "inovativno" novo nesnago. Kreativnost? Sure.

Komentarji odražajo mnenja in stališča uporabnikov Trajekta. Možnost komentiranja je namenjena spodbujanju javne debate in odzivom na članke. Uredništvo si pridržuje pravico krajšanja komentarjev, ki presegajo 1000 znakov. Uredništvo si pridržuje pravico odstranitve komentarjev v primeru, da so žaljivi, spodbujajo kakršnokoli nestrpnost ali napeljujejo na kriminalna dejanja. Za vsebino komentarjev uredništvo ne odgovarja.






na vrh