info akcije magazine id mail english
NoviceFotoNapovednikBranjeLinkiArhiv novic
12. 6. 2006

Arhitektura kot orodje za manipuliranje z zgodovino

Uredništvo
Dr. Keith Eggener bo v predavanju jutri zvečer v AML nadaljeval serijo predavanj v ciklu Epicentri arhitekture. Tokratno predavanje bo poslušalcem predstavilo dogajanje na drugem kontinentu, v za Evropejce eksotični Mehiki.

V svojem predavanju bo osvetlil zgodnja petdeseta leta, ko je pozidava univerzitetnega mesta v Mexico Cityu doživela mednarodno priznanje in drugo polovico sedemdesetih let, ko so Luisu Barragánu priredili retrospektivno razstavo v Muzeju sodobne umetnosti v New Yorku (MoMA) in mu podelili Pritzkerjevo nagrado (the Pritzker Prize). Primerjal bo dva različna trenutka v zgodovini mehiške arhitekture, dve odločilni formulaciji mehiške preteklosti ter politične posledice le-teh na nacionalni in mednarodni ravni. Ena interpretacija preteklosti je prevladovala v zgodnejšem obdobju, druga se je pojavila v poznejšem. Medtem ko so prvo različico snovali Mehičani za Mehičane, so drugo oblikovali predvsem oblikovalci okusa v New Yorku in jo naslovili na mednarodno občinstvo.

Moderna Mehika ima prav posebno, četudi ne vedno prav razumljeno mesto pri tistih opazovalcih, ki jih zanima prepletanje arhitekture in politike. Nacionalistična veličina univerzitetnega mesta, subtilnejši regionalizem stavb in vrtov Luisa Barragána, revolucionarne freske in arhitekturne polemike Diega Rivere je le nekaj značilnih podob kulture, ki so jo zaznamovale tako politična nestabilnost, kakor tudi sofisticirana moderna umetnost in arhitektura. Medtem ko je v dvajsetem stoletju arhitektura služila raznolikim političnim prepričanjem in usmeritvam Mehike, pa je prav prisotnost preteklosti ena izmed tem, ki vse to združuje. Arhitekti in njihovi pokrovitelji, zagovorniki in tudi kritiki so mehiško preteklost prekrivali, omotali, popačili, slavili, zanikali, pokopavali ali uničevali. Namen tega je bil osmisliti sedanjost ali prihodnost ter s tem nagovoriti tako Mehičane kot tudi ljudi zunaj države. S preteklostjo so želeli legitimirati in krepiti politične voditelje in vlade, da bi zastavili ali podprli politične in ozemeljske zahteve, s tem pospešili gospodarski in gmotni razvoj ter tako dosegli soglasje in notranjo trdnost pa tudi vplivali na predstave svoje okolice. Arhitekturo so uporabili za spominjanje ali zastiranje zgodovinskih udeležencev in dogodkov, da bi osvobajala, izrivala ali obvladovala ljudi. Na krajevni, nacionalni in mednarodnih ravni je določala, vsiljevala in projicirala identiteto.


Več:>>www.aml.si

 na vrh

Komentar
ime
email
naslov komentarja
vpisite niz iz  stolpca
 

Komentarji odražajo mnenja in stališča uporabnikov Trajekta. Možnost komentiranja je namenjena spodbujanju javne debate in odzivom na članke. Uredništvo si pridržuje pravico krajšanja komentarjev, ki presegajo 1000 znakov. Uredništvo si pridržuje pravico odstranitve komentarjev v primeru, da so žaljivi, spodbujajo kakršnokoli nestrpnost ali napeljujejo na kriminalna dejanja. Za vsebino komentarjev uredništvo ne odgovarja.
>>www.aml.si


Mathias Goeritz in Luis Barragan, Stolpi satelitskega mesta, Ciudád de México, 1957,
fotografija: Armando Salas Portugal



Univerzitetno mesto (UNAM), Ciudád de México, pogled z letala, 1953, generalni načrt: Enrique del Moral in Mario Pani,
fotografija: Compania Mexicana Aerofoto

na vrh