info akcije magazine id mail english
NoviceFotoNapovednikBranjeLinkiArhiv novic
1. 11. 2006

Formula New Ljubljana

Uredništvo
Slovenske barve na Beneškem arhitekturnem bienalu zastopajo Sadar Vuga Arhitekti s projektom Formula Nova Ljubljana. Ob priložnosti je pri založbi Actar izšla tudi knjiga, ki jo bodo predstavili 6. novembra v Konzorciju.

Formula Nova Ljubljana. Ikonografija in atmosfera, ki jo ustvarjata njene temelje, Formula kot dinamični proces, ki ustvarja podlago za branding mesta, ‘branding mesta’ kot cilj Formule ter produkcija Sadar Vuga Arhitektov kot dela Formule.

Formulo Nova Ljubljana, ki je izšla v obliki knjige, bodo predstavili v ponedeljek 6. novembra ob 18.00 v Konzorciju - pogovor s Tomažem Bratetom, Albertom Ferrejem, Jurijem Sadarjem in Boštjanom Vugo bo vodila Maja Vardjan.

Iz medijskega obvestila: 'Formula Nova Ljubljana temelji na ikonografiji in atmosferi. Prevzemanje in upoštevanje starih ikon ter ustvarjanje novih predstavlja trajnejši segment formule; kreiranje atmosfer pa pomeni minljivejši, osebnejši del procesa. Ikonografija in atmosfera ustvarjata podlago za "branding" mesta. Za novo ustvarjeni sloj mesta, ki omogoča razumevanje urbanega organizma tudi kot tržni produkt. Formula Nova Ljubljana ni končni produkt, je stalen dinamičen proces, v katerem bi morali biti udeleženi investitorji, mestni planerji/urbanisti, projektanti novih prostorskih situacij...

Produkcija biroja Sadar Vuga Arhitekti ustvarja nove sloje mesta, ki so del Formule Nova Ljubljana. Najprej to pomeni kreiranje ambientov s tendenco, da vsaj nekatere od arhitektur postanejo tudi ikone. Ne moremo govoriti o konsistentnosti arhitekturnega jezika, kot je bil pojmovan v osemdesetih letih 20. stoletja, niti o estetski doktrini, še manj o tipologiji ali topologiji. Sadar Vuga Arhitekti s svojo arhitekturo raziskujejo, kako določen ambient v določenem projektu komunicira. Kako komunicira z uporabniki, obiskovalci, mestom... Izkušnja komunikacije arhitekturne zasnove generira nove koncepte in potencialno nove ikone. Vizija končnega učinka komunikacije je začetek kreiranja ambienta. Začetek kreiranja ambienta predstavlja skelet arhitekturne forme. Skelet arhitekturne forme je potencialni generator ikonografije. Ambient, ki komunicira in ikona, ki se vzpostavi pa predstavljajo osnove sloja mestnega "branda".

Formula Nova Ljubljana je potencialen generičen model razvoja mest, ki jih je nesmiselno utemeljevati na določenem historičnem sloju, na dimenzijskem dejstvu svetovne metropole ali na arhitekturnem dejstvu "ene roke". Formula Nova Ljubljana ponuja primer novega sloja mesta. Sloja, katerega arhitekturne forme niso organski dediči preteklosti, s komunikacijo ambientov pa omogočajo spekter individualnih izkušenj, interpretacij ter ikon, kar vse ustvarja brand mesta. Kar pa je tudi končni namen Formule.'

 na vrh

Komentar
ime
email
naslov komentarja
vpisite niz iz  stolpca
 

igor kebel
generativnost formule, 6.11. 2006, 17:15

v geometrijskih zapisih je formula uporabljena za precizno izrazanje informacij, z relacijskimi odnosi do problema. tudi zato so formule v mestnih geometrijah potencialno zelo generativne.

cestitam


andraž
formula formula 1, 8.11. 2006, 20:35

iz teksta:
"Formula Nova Ljubljana. Ikonografija in atmosfera, ki jo ustvarjata njene temelje, Formula kot dinamični proces, ki ustvarja podlago za branding mesta, ‘branding mesta’ kot cilj Formule ter produkcija Sadar Vuga Arhitektov kot dela Formule. " ??????


BRAND
generativna formularizacija generativne formule, 28.11. 2006, 09:29

ko bi vec delali na arhitekturi kot na pametnih besedah , ki so ocitno same sebi namen ne bi bilo nic slabega. ( kebel-rules-v svoji generativnosti-press)

špela
Že res,, 13.12. 2006, 20:17

da se človek naveliča teh avtoedvertajzarskih sloganov, pa to niti ni bistveno. Ko fritneš skozi knjigo se dobro zaveš določenega problema: projekti nimajo nobene zveze z ničemer - in to je pravzaprav tudi njihova edina tipična značilnost. SVA kolektivno zatrjuje, da so nad tradicijo, nad logiko programa, nad tipologijo, nad estetiko, nad konsistentnostjo jezika, nad vsem. Človek bi pričakoval izvir neusahljive inventivnosti,… ali vsaj oster sluh in vid, kot ga je imela Madonna, preden je postala lastna karikatura.
Hiše so res 'specifične' še bolj v resnici kot na renderjih, slabe sosede, nelagodje vzbujajoči domovi šibkih planimetričnih zasnov, urbanistične katastrofe, reciklaže idej različnih provenienc – vendar imajo ambicijo - ambicijo postati Ikone. Pristop je seveda legitimen, pritiče splošni domačijskosti, konzumaciji po dolgem in počez, ni pa prepričljiv v segmentu strokovnega argumenta, za katerega si protagonisti vendarle prizadevajo. Identiteto prestolnice (naroda!) seveda lahko vzpostavljaš na novo, bi bilo pa za začetek dobro začeti pri lastnem brandu. Zdi se mi, da je produkcija brez orientacije, lastnega podpisa, upehana, reciklira sama sebe in zraven drajsa še zdrajsane ideje v vrstnem redu, kot prihajajo revije. In da ne bi bilo pomote: sama sem prva med fenicami SVA estrade, če je na drugi strani na izbiro kvazi pohlevna združba nezanimivih trajbašev gajb (na črte, pike ali z velikimi knofi), kot naravne kontinuitete generacije kritičnih regionalcev!


Komentarji odražajo mnenja in stališča uporabnikov Trajekta. Možnost komentiranja je namenjena spodbujanju javne debate in odzivom na članke. Uredništvo si pridržuje pravico krajšanja komentarjev, ki presegajo 1000 znakov. Uredništvo si pridržuje pravico odstranitve komentarjev v primeru, da so žaljivi, spodbujajo kakršnokoli nestrpnost ali napeljujejo na kriminalna dejanja. Za vsebino komentarjev uredništvo ne odgovarja.






na vrh