info akcije magazine id mail english
NoviceFotoNapovednikBranjeLinkiArhiv novic
5. 3. 2008

Čez dve leti 'train spotting' v novi postaji
Na vabljenem natečaju za novo železniško postajo Ljubljana sta skupaj zmagali arhitekturni pisarni Ravnikar Potokar ter Jereb in Budja. Postajno poslopje bodo zgradili v okviru projekta Emonika, katerega izvajalec Trigranit je bil tudi naročnik natečaja. Rezultate natečaja so razglasili predvčerajšnjim.

Na natečaj je bilo povabljenih sedem arhitekturnih pisarn, štiri pa so tudi oddale elaborate, med njimi Sadar Vuga arhitekti, ki so prejeli drugo nagrado in Real Engineering, ki je prejel tretjo. Komisija naj bi sicer ugotovila, da nobena od rešitev ni bila povsem skladna s podanimi pogoji. Arhitekti so morali predvideti novo postajno dvorano nad peroni, vključno s pokritim dostopom do peronov ter spremeljevalnimi komercialnimi vsebinami. Poleg tega so morali zasnovati severni in južni postajni trg z dostopi do postajne dvorane ter povezavo nove postajne dvorane s staro železniško postajo.

Prvonagrajena rešitev vhod v postajno dvorano rešuje kot sistem odprtih ploščadi, povezanih s stopnišči in eskalatorji. Iz nove zasteklene dvorane, bodo čakajoči potniki lahko opazovali prihajajoče in odhajajoče vlake pod sabo. Zgradbo bo podpirala lahka jeklena konstrukcija, na njeni strehi pa je predviden park, ki bo dostopen iz nove postajne dvorane, pa tudi iz stare železniške postaje in parkirne hiše, ki bo del Emonike. Novo železniško postajo naj bi dobili skupaj z Emoniko v letih 2009 in 2010.

 na vrh

Komentar
ime
email
naslov komentarja
vpisite niz iz  stolpca
 

Marko Močnik
Krasno!, 5.3. 2008, 10:23

Podpiram projekt v vsej svoji krasoti, končno nekaj pametnega pod Alpami, da nas ne bo več sram te sramote od ŽP Ljubljana!

Anonimnez
Brez naslova, 5.3. 2008, 12:29

Kako natečajne rešitve za Emoniko usklajujejo željene predvidene poglobitve tirov?
Če smo šele pri natečaju, na podlagi česa se pa pričenja že gradnja Emonike, kot je najavljena in omogočena z gradbiščno ograjo na terenu ter uvedena s sečnjo drevja?


Anonimnez
Natečaj v nasprotju z zakonom, 5.3. 2008, 13:40

Opozoril bi, da je bil ta natečaj očitno razpisan v nasprotju z veljavno zakonodajo. Zakon, katerega določila so trenutno veljavna, v 43. členu jasno določa da mora biti za investicije, ki presegajo investicijsko vrednost cca 2.000.000 eur in katerega investitor je lokalna skupnost, razpisan javni natečaj. Vabljeni natečaj ni javni natečaj, izgradnja železniške postaje pa je javna investicija tudi če jo vodi zasebno podjetje.

V ZGO-1b, ki se bo začel uporabljati aprila letos, je člen zakona, ki narekuje obvezne javne natečaje, črtan. Na primeru natečaja za železniško postajo lahko vidimo, kakšne bodo posledice za javne natečaje. Do začetka uporabe novega zakona pa je razpis tajnih vabljenih natečajev za velike javne investicije protizakonit.


Matevž Čelik
Z zakonom... proti zakonu..., 5.3. 2008, 14:38

Samo opozarjam, da investitor nove železniške postaje ni lokalna skupnost temveč zasebno podjetje, pri investiciji pa gre za javno zasebno partnerstvo. Anonimno trditi, da so takšni natečaji nezakoniti je seveda zelo enostavno.

Kot vemo je ZAPS do nedavnega še imel komisijo za natečaje, ki je pri naročnikih učinkovito posredovala v primerih, ko je bil sum, da natečaji niso pravilno razpisani. (Medicinska fakulteta MB, Glavni trg Novo Mesto) Prav tako vemo, da je ZAPS zdaj že nekaj časa brez komisarja za natečaje, o novostih v pripravljajočih se zakonih pa javnosti sploh ne obvešča. Javni natečaji so tako v praksi izgubili edinega resnega institucionalnega zagovornika in to tistega, ki bi moral pokazati največ interesa zanje. Če javni natečaji krovne strokovne organizacije ne zanimajo več, se pravzaprav ne bi smeli čuditi, da jih vlada ukinja...


lubadar
poglobitev???, 5.3. 2008, 15:53

A je to spet ena od "začasnih" rešitev, glede na to da je predvidena poglobitev tirov. Enako "začasni" so tudi avtobusna postaja sredi Masarykove in podvoza na Celovški in Dunajski iz leta 1962. Da nam je jasno kako resno se misli s poglobitvijo. V pričakovanju poglobitve (ki je predvidena za 2020) bi bili lahko brez te dvorane še teh nadaljnih 12 let če smo že več kot 45 let.

Frenk Sinatra
Poglobljeno..., 5.3. 2008, 16:00

Ali kdo pozna eno osebo, ki je izvoljeni predstavnik ljudstva in podpira poglobitev? Kolikor je meni znano se za poglobitev zavzema edino društvo arhitektov s prijatelji. To me ne navdaja s kakšnim posebnim upanjem.

Predvidevam, Lubadar, da si zvest uporabnik avtomobila in se z vlakom nisi vozil že najmanj odkar so ukinili gomulke... Zate bo najbrž tudi čez 45 let še prezgodaj...


Anonimnez
Brez naslova, 5.3. 2008, 21:04

Matevž, vodstvo zbornice se nima časa ukvarjati z natečaji, saj se v tem trenutku bori za svoj obstoj. Vladna potridtev verzije ZAID, ki prenaša JP na MOP, mu je povsem zmešal štrene, saj namesto da bi v tem obdobju Pust pripravljal stolček za naslednika iz svoje garde, mora reševati obstoj zbornice. Natečaji pa životarijo brez komisarja in brez natečajne komisije. Ko bo javnost uvidela kolaps pri natečajih, Pusta že zdavnaj ne bo več, zato zdaj natečaji in z njimi nov komisar niso prioriteta. No, morda pa so, a "junaka" ni nikjer?

Anonimnez
Brez naslova, 5.3. 2008, 23:13

Zdaj mora SLovenija še samo vlake zamenjati, da bodo tako lepi kot na prikazu. Naši razpadajoči vlaki namreč niso vredni nove postaje, saj bi prilezli vanjo kot tujek, zelo nesklado z novim okoljem. Turiste bi bolele oči, ko bi imeli panoramsko pogled nanje.

Anonimnez
Zakonitost, 6.3. 2008, 16:51

To, da je investitor železniške postaje zasebno podjetje v okviru javno zasebnega partnerstva v ničemer ne spreminja dejstva, da gre za javno investicijo. Če bi bila taka izigravanja zakona možna, potem je bil člen zakona, ki je predpisoval javne natečaje za javne investicije, nesmiseln. Vsak javni naročnik bi se lahko izognil javnemu natečaju tako, da bi podpisal pogodbo z zasebnim podjetjem, ki bi vodilo investicijo. Pa se to ni dogajalo, ker je tako početje protizakonito in kaznivo.

Matevž Čelik
Javno..., 6.3. 2008, 17:54

Potem bo treba ponovno definirati, kaj je javna investicija. Veliko podjetij, ki opravljajo javne storitve in veliko javne infrastrukture bo v prihodnosti šlo na trg in bo pravno formalno postalo zasebno. Če bi razumeli javno investicijo tako kot Anonimnež, bi že zdaj morali razpisati javni natečaj za vsako malo večjo bencinsko črpalko.

Uroš
drobtinice, 7.3. 2008, 09:29

Natečaj je izpeljan, glede na komisijo, lahko verjamemo, da je bila izbrana najboljša od možnih rešitev.
Kaj ima s tem natečajem ZAPS pa res ne vem. Glede na dogajanje na ZAPS v zadnjih letih je neverjento število anonimenžev zainteresiranih zanj, tam pa človek že vse do ustanovitve srečuje istih pet obrazov, no recimo sedem.
Sploh pa še to, kaj že dela ZAPS z natečaji, da bi morali vsi potekati preko nejega? V interesu stroke in javnosti je, da se za posege pridobivajo različne rešitve o katerih po možnosti presoja več ljudi, ki so različnih strok, ne zgolj investitor in družina. Za izjemno pomembne posege (izpostavljena lokacija, velika spremeba...) bi morala potekati celo javna žiriranja in upoštevati bi bilo treba tudi glas javnosti!
Mimogrede pa ima ZAPS že novega komisarja za natečaje, arhitekta in moškega, da ne bo več problemov.


Anonimnez
Brez naslova, 7.3. 2008, 11:43

Uroš, pozabil si še, da je novi komisar verjetno tudi čez 50 let, tako da bo sigurno njihov in ne UO z njim ne bo imel težav.

Mariborčan
Za M. Čelika, 23.3. 2008, 11:02

"Kot vemo je ZAPS do nedavnega še imel komisijo za natečaje, ki je pri naročnikih učinkovito posredovala v primerih, ko je bil sum, da natečaji niso pravilno razpisani. (Medicinska fakulteta MB, Glavni trg Novo Mesto)"...
Ne dolgo nazaj je prof. Podrecca za Medicinsko fakulteto v MB že predstavil idejni projekt, o natečaju pa ni bilo ne duha ne sluha. Tko da vsaj v tem primeru ne moremo govoriti o nobeni unčikovitosti komisije. Hja, pa še to vemo, da večino sredstev prispeva država in EU...


Komentarji odražajo mnenja in stališča uporabnikov Trajekta. Možnost komentiranja je namenjena spodbujanju javne debate in odzivom na članke. Uredništvo si pridržuje pravico krajšanja komentarjev, ki presegajo 1000 znakov. Uredništvo si pridržuje pravico odstranitve komentarjev v primeru, da so žaljivi, spodbujajo kakršnokoli nestrpnost ali napeljujejo na kriminalna dejanja. Za vsebino komentarjev uredništvo ne odgovarja.

Nova železniška postaja Ljubljana. Prvo nagrajena natečajna rešitev.

na vrh