info akcije magazine id mail english
NoviceFotoNapovednikBranjeLinkiArhiv novic
16. 5. 2008

Slavni Danec prihaja preverit ljubljanski promet

M. Č.
Konec meseca prihaja v Ljubljano danski urbanist Jan Gehl. V času obiska, ki bo trajal tri dni, se bo Gehl 29. maja udeležil celodnevne ulične zabave na Eipprovi ulici, ki bo tega dne zaprta za motorni promet. Izvedel bo tri predavanja, sodeloval na delavnici in se srečal z županom Zoranom Jankovičem. Na predavanjih bo Gehl prikazal sodobne politike spodbujanja hoje in kolesarjenja v mestu ter načrtovanja živih, varnih in atraktivnih mestnih ulic in prostorov.

Prvo Gehlovo predavanje, bo potekalo v ljubljanski mestni hiši 28. maja ob 13.00. Namenjeno bo strokovnjakom na področju prometa, urbanizma in arhitekture. V luči sprejemanja novih prostorskih načrtov in prometne strategije v Ljubljani bo Gehl predstavil sodobne prometne politike mest. Predavanju bo sledila vodena razprava. Drugo predavanje, v katerem se bo Gehl posvetil javnim prostorom, prometu, kolesarjem in pešcem bo potekalo istega dne na Fakulteti za arhitekturo in bo namenjeno študentom. Tretje predavanje bo Gehl izvedel na Eipprovi, spregovoril pa bo o problemih avtomobilskega prometa v mestih.

Jan Gehl je svetovno priznan strokovnjak in ima ogromno praktičnih izkušenj kako spremeniti prometne navade v smeri večje uporabe kolesa in pešačenja, in kako mesto ponovno spremeniti v mesto živahnih ulic in javnih prostorov. Zato so organizatorji prepričani, da bodo Ljubljančani v luči razgrnjenih urbanističnih dokumentov in pripravljajoče se prometne strategije ob Gehlovih predavanjih spoznali nove poglede urejanja prometa in javnih prostorov.

V Kopenhagnu, ki je mesto številnih živahnih javnih prostorov, namenjenih pešcem, z dobro razvito kolesarsko mrežo in priljubljenim javnim prometom, je prispevek Jana Gehla zaslediti na mnogih korakih. Zaradi človeku prijaznega mestnega načrtovanja je Kopenhagen postal vzorčno mesto, Gehl pa danes pri pripravi strategij reševanja mestnega prometa in oživljanja javnih prostorov svetuje županom svetovnih prestolnic, kot so New York, London, Sidney in Stockholm.



Več:
>>Gehl Architects
>>City of Sidney Lively Centre Project
>>Ulična zabava Eipprova / program (*.pdf)

 na vrh

Komentar
ime
email
naslov komentarja
vpisite niz iz  stolpca
 

tine
Brez naslova, 19.5. 2008, 15:07

Ker ga ne znamo preverit sami, al kako....

marjan
No ja..., 19.5. 2008, 18:22

...vedno je boljše, če stvari pogleda več ljudi, a ne?

Anonimnez
Brez naslova, 19.5. 2008, 23:11

Ah slovenska mentaliteta, vedno je potrebno poklicati nekoga nekoga od daleč, da nas pouči, kako je potrebno ravnati.... Če je tu samo zaradi predavanja OK, sicer sami natančno vemo, kje so izvirni grehi ljubljanskega urbanizma in to niso razni mikrourbani prostožrčki ipd., za začetek naj se Madžari spokajo iz PCLja in poglobi železnico...

marjan
Slovenska mentaliteta, 20.5. 2008, 02:42

Madžare in PCL očitno že pokrivate Anonimneži, tako da bomo mi prevzeli manjše in bolj vesele teme... Pa veliko zadovoljstva pri prestavljanju tračnic!

Anonimnez
Brez naslova, 20.5. 2008, 10:56

Marjan točno vam podobne sem imel v mislih.... Upam, da niste v večini!

Peter
Anonimnežu, 20.5. 2008, 12:29

In po poglobitvi bomo pa živeli v Indiji Koromandiji. Kaj šele po uvedbi tramvaja, ko se bodo v Ljubljano spustila nebesa. :)

Jasno, da je železnica rak rana mesta. Ni pa treba medtem opustiti vsega ostalega mestnega ambienta. Trnovo je je super izbrana lokacija, da se prikaže kakšen urbani potencial je še v "malih mikroprostorih".

Za izgnat avte iz središča so potrebni boji ulico za ulico. Se Vam ne zdi, da se to ne bi spremenilo niti po poglobitvi tirov? Zakaj ne bi zato začeli že zdaj?


Anonimnez
Brez naslova, 21.5. 2008, 12:31

Peter, saj se itak ne da nič narediti, a ne?! Zato pa smo tam, kjer smo...

Peter
Anonimnežu, 22.5. 2008, 00:38

Anonimnež, Vaši komentarji so prepojeni z utrujeno ravnodušnostjo. Ravno zato Vas še posebej vabim na Gehlovo predavanje. Danec s hladnokrvnimi besedami v vsakomur prižiga ogenj optimizma :)

Se vidimo, upam.


Anonimnez
Brez naslova, 22.5. 2008, 15:01

"In po poglobitvi bomo pa živeli v Indiji Koromandiji. Kaj šele po uvedbi tramvaja, ko se bodo v Ljubljano spustila nebesa. :)"
Peter ravno obratno... Iz vašega sestavka je razvidno, da ste prežeti z ravnodušnostjo in sprijazneni z usodo, jaz bi ravno kaj spremenil, za začetek poglobil železnico, vam pa se očitno to zdi utopično, čeprav na razumem zakaj, sodeč po ostalih evropskih prestolnicah zmore to vsak, samo v Ljubljani se ustvarja naglavni problem in ekstremno pretirava z oceno stroškov ter s tem argumentira stihijsko urbanizacijo.


Aleš Čerin
Super!, 23.5. 2008, 12:07

Super, da pride Danec v Ljubljano! Ali ste že bili v Kopenhagnu? Ste videli koliko ljudej uporabljajo kolesa? In kako je za kolesarje poskrbljeno? Ljudje se vozijo v službo po 25 km daleč s kolesom! In če še pomislim, da tam pada dež skoraj vsak dan...

Kaj pa mi? Mi pa besno gradimo ceste in se uklanjamo "gospodu avtomobilu". In cest bo vedno več. Proti cesti čez Golovec se borimo v civilni iniciativi v ČS Golovec. Ali si predstavljate cesto, ki bo presekala GOlovec na dvoje, ves smrad strupe, hrup, ... In naši urbanisti pravijo, da so gozdovi dragoceni, da jih je treba varovati, ...

Več o naših prizadevanjih na: http://gmajna.wikispaces.com
Obenem smo začeli povezovati podobne eko iniciative v Ljubljani. Pridružite se!

Aleš


inildrad
Brez naslova, 25.5. 2008, 21:36

Gehl je noro dober strokovnjak s tega podrocja, tako da je mogoce res dobro da ga poslusamo, ker je vec kot ocitno da si sami ne znamo pomagati. Se pa da promet izboljsati tudi brez poglobitve zeleznice in uvedbo tramvaja, najbolj pomembna je nasa mentaliteta.

damjan s.
Brez naslova, 25.5. 2008, 23:33

Zanimivo je videti, kako so že vsi Slovenci okuženi s sindromom majhnosti, majhnosti v glavah. Namesto, da bi bila poglobitev prva v vrsti posegov za razcvet Ljubljane, se večina še vedno nagiba k majhnim, postopnim posegom, ki so v resnici sami sebi namen, h celostnemu reševanju ljubljanskega urbanizma pa ne prispevajo nič. Zanimivo in žalostno je, kako se je ta majhnost pri Slovencih ukoreninila, kako se skoraj slehernemu meščanu zdi, da je to naša usoda, ki se ji ne moremo zoperstaviti. Usoda širokih vpadnic, šoping centrov, dragih stanovanj, krčenja zelenih mestnih površin in parkov, neskončnega iskanja parkirnega mesta, usoda lisic in pajkov, usoda, da podobo našega mesta krojijo špekulanti, ki uzurpirajo mestna zemljišča, usoda gradbenih jam in propadajočih objektov, usoda kjer vsak lahko počne kar se mu zahoče, če ima le dober finančni načrt, usoda mesta, ki že 40 let nima urbanističnega plana, ko pa ga končno dobi, je ta prepreden s kapitalističnim sranjem o kvaliteti bivanja pa ni ne duha ne sluha. Le kaj bi se moralo zgoditi, da bi Slovenec protestiral, protestiral za kvaliteto bivanja kot protestira za delavske pravice? Ne naš domet so in bodo ostali mikrourbani prostori, kolesarske steze, enosmeren promet, drage garažne hiše, avtobus, ki ga ni od nikoder, šoping center na pragu Tivolija, šoping center na PCLju, šoping center na Plečnikovem stadionu, šoping center v Stožicah,... Z Gehlom ni nič narobe, vendar urbanistične zadrege Ljubljane so drugačne narave, zato je takšno "preverjanje ljubljanskega prometa" posmeh domači stroki in ljubljanski šoli, ki naj bi (je) imela boljšo tradicijo, pa vedno znova podleže lokalni politiki.

marjan
Ojej...ojej..., 26.5. 2008, 12:29

Ne vem odkod ta ideja, da se Gehl ukvarja samo z majhnimi stvarmi, saj dela cel Sidney, New York, pol Londona. PCL in poglobitev železnice sta v celoviti prometni strategiji detajl. Vsak majhen projekt lahko prispeva k izboljšavam, se strinjam z "inildrad" da je glavna mentaliteta. Pozdravljam in podpiram vse pobude, ki ne jamrajo in ne protestirajo tja v en dan ampak prihajajo z ustvarjalnimi idejami in predlogi.

damjan
Brez naslova, 26.5. 2008, 15:39

marjan preberite še enkrat kaj piše....

Komentarji odražajo mnenja in stališča uporabnikov Trajekta. Možnost komentiranja je namenjena spodbujanju javne debate in odzivom na članke. Uredništvo si pridržuje pravico krajšanja komentarjev, ki presegajo 1000 znakov. Uredništvo si pridržuje pravico odstranitve komentarjev v primeru, da so žaljivi, spodbujajo kakršnokoli nestrpnost ali napeljujejo na kriminalna dejanja. Za vsebino komentarjev uredništvo ne odgovarja.
Predavanja Jana Gehla v Ljubljani:

Mestna hiša
28. maj 2008 ob 13.00
Fakulteta za arhitekturo
28. maj ob 2008 18.00 - javno predavanje
Eipprova ulica 3
29. maj 2008 ob 18.00 - javno predavanje

>>Ulična zabava Eipprova / program (*.pdf)





Gehlovi predlogi za ureditev mestnega središča Sidneya


Eiprova ulica





na vrh