info akcije magazine id mail english
NoviceFotoNapovednikBranjeLinkiArhiv novic
26. 5. 2008

Peš hoja je pogoj za dober javni prevoz

Uredništvo
Če želite doživeti Eipprovo ulico polno ljudi in različne zabave za vse generacije, se 29. maja pridružite pobudi "Za mesto po dveh". Pobuda, ki se zavzema za pešačenje in kolesarjenje po mestu, organizira obisk Jana Gehla, danskega urbanista, strokovnjaka za peš in kolesarski promet, ki hrupne in prometne svetovne prestolnice kot so New York, Sydney in London spreminja v ljudem prijazna mesta.

Na Eipprovi ulici v Ljubljani, kjer bo Gehl ta četrtek izvedel predavanje na prostem in sodeloval na delavnici, bodo od 10.00 dopoldan pa tja do polnoči potekale različne prireditve: delavnice za otroke, na voljo bo knjižnica pod krošnjami,pravljično rešetanje, koncert, stand up komedija in veliko prostora za druženje in srečevanje v tem prijetnem delu mesta.

Kot je povedal Jan Gehl v sobotnem intervjuju za Dnevnikov objektiv, "se bo v prihodnosti veliko spremenilo na področju hoje v mestih, kajti hoja ne pomeni zgolj racionalnega načina premikanja, pomeni tudi socialno življenje, srečevanje, soočanje z ljudmi." Danski urbanist trdi, da sta dober javni prostor in javno življenje nasploh pomembna temelja demokracije, varnosti v mestih. Ljudi v mestu je potrebno spraviti na ulice, da se srečujejo v živo in komunicirajo v živo. Edino na tak način ljudje lahko dobijo realno predstavo in razumejo delovanje družbe. "Če nenehno srečuješ druge ljudi, se znebiš strahu pred njimi", pravi Gehl. Po njegovem sta javni prostor in javni prevoz kot brat in sestra. Dobri pogoji za hojo so pomemben pogoj tudi za dober javni prevoz.. Za dober prometni sistem je treba zagotoviti, da sta hoja ali kolesarjenje od in do postajališča prijetna izkušnja.

Kot pravijo pri pobudi "Za mesto po dveh", je namen prireditve na Eipprovi ulici prikazati možnost ureditve novega javnega prostora namesto prometne in zaparkirane ulice.


Več:
>>Intervju z Janom Gehlom / Dnevnik 24.5.2008
>>Ulična zabava Eipprova / program (*.pdf)
>>Gehl Architects
>>City of Sidney Lively Centre Project

 na vrh

Komentar
ime
email
naslov komentarja
vpisite niz iz  stolpca
 

dr. Marko Močnik
Zanimivo., 27.5. 2008, 10:44

Končno je Janković zaprl Prešernov trg in Wolffovo ter jo prepustil pešcem in ne avtomobilom. Upam, da bo še več takšnih projektov v centru Ljubljane.

marjan
Čestitam..., 27.5. 2008, 11:59

... dr. Močnik, Jankoviću lahko takoj predlagate, da skine avtomobile še s tržnice in CirilMetodovega trga

Držanič
Za začetek, 2.6. 2008, 13:28

bi veljalo pogledati, kako so oziroma kako niso tlakovane površine, po katerih naj bi meščani pešačili.
Da ne govorim o stikih in fugah!. Stiki med različnimi ploščami so en sam obup - so ravno takšni, da se vanj hitro zatakne "štikla". Da ne govorim o pošasti granitnih kock in tistih širokih in globokih fug po starem mestu....Ni druge, kot da si mislim, da imajo predpisovalci mestnih površin eno silno "aqua e sapone" življenje, oziroma, da v njihovem življenju NI trenutkov, ko se potrebujei čevelj z usnjenim podplatom in da v njihovih življenjih NI žensk, ki imajo Čevlje, ne pa nekaj, s čemer se da dolgo časa naokolo hoditi...:-(
Skratka, ko bo mesto prijazno nam, dekletom, materam in ženam na visokih petah, takrat bomo verjele. Prej pa ne.


Komentarji odražajo mnenja in stališča uporabnikov Trajekta. Možnost komentiranja je namenjena spodbujanju javne debate in odzivom na članke. Uredništvo si pridržuje pravico krajšanja komentarjev, ki presegajo 1000 znakov. Uredništvo si pridržuje pravico odstranitve komentarjev v primeru, da so žaljivi, spodbujajo kakršnokoli nestrpnost ali napeljujejo na kriminalna dejanja. Za vsebino komentarjev uredništvo ne odgovarja.
Predavanja Jana Gehla v Ljubljani:

Mestna hiša
28. maj 2008 ob 13.00
Fakulteta za arhitekturo
28. maj ob 2008 18.00 - javno predavanje
Eipprova ulica 3
29. maj 2008 ob 18.00 - javno predavanje

>>Intervju z Janom Gehlom / Dnevnik 24.5.2008
>>Ulična zabava Eipprova / program (*.pdf)





Eipprova ulica


Jan Gehl

na vrh