info akcije magazine id mail english
NoviceFotoNapovednikBranjeLinkiArhiv novic
2. 10. 2008

Kincl in Neidhardt boljša kot Ban in Foster

Matevž Čelik
Čeprav je večina pričakovala zmago enega renomiranih tujih arhitektov, sta na mednarodnem urbanistično arhitekturnem natečaju za novi terminal letališča v Zagrebu zmagala hrvaška arhitekta Branko Kincl in Velimir Neidhardt v sodelovanju z Institutom za građevinarstva Hrvatske.

Šifrirano kuverto so odprli včeraj pred očmi novinarjev, ki so se udeležili javne razglasitve rezultatov. Kot je po zaključku povedal direktor Zračne luke Zagreb Boško Matković, ki je bil eden od devetih članov žirije, so bili žiranti prepričani, da so se odločili za enega slavnih tujih arhitektov. Nagrajeni predlog po njegovih besedah odlikuje arhitekturna prepoznavnost in najboljša tehnologija gradnje, zato je v skupni oceni vseh elementov tudi osvojil največ glasov.

Zmagovalcema Kinclu in Neidhardtu pripada nagrada 50 tisoč evrov. Drugo mesto in nagrado 30 tisoč evrov, je osvojil japonski arhitekt Shigeru Ban, tretjo, ki je bila vredna 20 tisoč evrov, pa so podelili Britancu Normanu Fosterju. "Ta tri dela so bila najboljša in o njih smo glasovali tajno, predlog Kincla in Neidhardta pa je najbolje organiziral prostor bodočega terminala", je dejal Matkovič. Enako sta menila tudi člana žirije iz tujine, Gudmund Stokke Wiig in Norbert Koch.

Na natečaju je sodelovalo 17 arhitekturnih pisarn, od katerih je bila približno polovica hrvaških. Na natečaj so Hrvati povabili ugledno zbirko svetovnih arhitektov, ki imajo izkušnje z gradnjo letališč. Poleg Bana in Fosterja sta svoje predloge oddali še britanski pisarni Zahe Hadid in Nicholasa Grimshawa, avstrijska arhitekta Riegler in Riewe, ki sta odgovorna za novo letališče v Gradcu in J.S.K Dipl.Ing. Architekten iz Frankfurta, ki so zgradili novo Atensko letališče, gradijo pa jih še v Waršavi in Zurichu.

Izvedbo natečaja je vodilo podjetje Koch und partner iz Muenchena, zato je bil resnično organiziran na svetovnem nivoju. Jerko Rošin, ki je v žiriji zastopal hrvaško Vlado, je izjavil, da so iskali arhitekturo, ki bo zapomnljiva in po kateri bo Zagreb prepoznan v svetu. Poleg prepoznavnosti so seveda ocenjevali funkcionalnost in ceno gradnje ter možnost širitve terminala po gradnji nove vzletne steze.

Gradnja novega terminala bo potekala skupaj z gradnjo hotela, parkirišča in garaž ter bo po ocenah stala med 280 in 300 milijoni evrov. Novi terminal naj bi dokončali do leta 2012, z njim pa bo zagrebško letališče početverilo svoje zmogljivosti. Tudi s prepoznavno arhitekturo novega letališča se Zagreb namerava pozicionirati kot osrednje letalsko vozlišče v jugovzhodni Evropi. Zagrebško letališče je v javni lasti, delijo pa si ga hrvaška država s 50%, mesto Zagreb s 35% ter občina Velika Gorica in Zagrebška županija s po 5%.

Razstava natečaja je na ogled v Hrvaškem muzeju arhitekture v Zagrebu.


Več:
>>Urbanizam.hr
>>Passenger Terminal today.com

 na vrh

Komentar
ime
email
naslov komentarja
vpisite niz iz  stolpca
 

Berglund
Pahor, zgleduj se!, 2.10. 2008, 20:04

Tako se dela velike in pomembne državne projekte, spoštovani novi mandatar. Sosedje so precej spretnejši in uspešnejši pri urejanju mest in urbanega razvoja, tako da bi bilo dobro tokrat za prostorskega ministra tudi pri nas najti koga, ki ne bo po izobrazbi podeželski zdravnik...

Stanko
koga za ministra, 3.10. 2008, 09:22

Včeraj, 2.oktobra 2008, je dekan FA na Svetovnem slovenskem kongresu arhitektov in gradbenikov, v kontekstu Berglundovega kometnarja, že povedal, da je minsiter za okolje in prostor lahko samo Arhitekt. Kot običajno argumenta ni podal in kot je opomnil nekdo iz publike smo Arhitekta za minsitra že imeli. Za kakovost prostorskih rešitev je ključen, so komentirali kolegi iz tujine splošni konsenz, ki ni nujno normiran. Ne gre namreč za silo ampak za kulturo.

arhitekt boris
koga za ministra?, 3.10. 2008, 11:20

Minister naj bo pameten politik, ki bo znal poslušat stroke, ki se ukvarjajo s prostorom in okoljem!
Še najmanj si želimo za ministra "posvečenega strokovnjaka", ki bo mislil, da lahko sam reši slovenski prostor in slovensko arhitekturo ali pa celo, da bo mislil, da je treba medsebojno obračunavati ... To so delali do sedaj, naredili pa so toliko škode, da lahko zadevo spravi v red le pameten politik s kakovostno ekipo in ne minister arhitekt. Pametne politike, ki znajo poslušati in upoštevati stroko, seveda imamo.


samo
Brez naslova, 3.10. 2008, 17:07

toliko o tem....

http://business.hr/Default2.aspx?ArticleID=646f7b2f-465 5-40f9-85f9-4a8871a30c9b&open=sec


Marko Močnik
Upajmo!, 6.10. 2008, 11:34

Tudi sam pričakujem, da bo Pahorjeva vlada kadrovala strokovno in ne politično. Mislim, da so napočili boljši časi za dobre rešitve in velike projekte.

Stanko
"boljši časi za velike projekte", 7.10. 2008, 05:24

Hm, res upam, da se strinajmo glede tega, kaj so veliki projekti. Glede na nektritičnost stroke do projekta otoka v obliki delfina pred Izolo in drugih z imeni dragih kamnov v NRP se bojim, da ne povsem. Časi za veliko po "domače" so upajmo za nekaj časa mimo. Pa da vidimo...
Minister pa bo predvsem moral imeti posluh za prostor in investitorje mirit in kultivirat.


boris
Brez naslova, 7.10. 2008, 13:03

Pa da ne bodo pozabili na letalski muzej (vsem bolj znan kot jelinčičeva piramida), kraški muzej, planico (v kolikor ta ni že izgubljena priložnost), brnik (ki je delno pravzaprav že izgubljena priložnost, saj je terminal zgrajen in je celotni arhitekturni stroki v sramoto, vključno s prometno logistiko vred ... je pa še priložnost za letališki stolp!) ...

Anonimnez
Brez naslova, 9.10. 2008, 19:20

Iz slikovnega materiala, ki ga je moč najti na spletu je Fosterjev prispevek najbolj izbrušen in eleganten. Tudi glede na izkušnje, ki jih ima z letališči verjetno ve kako se tej stvari streže. Zato res ne razumem, čemu prva nagrada tako robati bajti. Škoda...

Noro!!!
V Zagrebu so očitno nategnili..., 9.10. 2008, 23:26

...celo svetovno arhitekturno srenjo z režiranim in dogovorjenim natečajem za domače arhitekteke...

Anonimnez
Za ljubitelja klobas, 10.10. 2008, 10:43

Spoštovani Noro. Navadi se, da imajo tudi drugi svoje mnenje. Sicer se pa pogovarjamo o arhitekturi in ne o teoriji zarote, kot misliš ti. Nobena arhitekturna srenja se ne bo niti malo sekirala, če bodo zgradili tole čudo tehnike.

Ljubitelj Klobas
Potem pa si poglejte..., 10.10. 2008, 12:10

...Fosterjev, Banov in Zahin predlog na www.d-a-z.hr. Res so jih peljali s*....

Komentarji odražajo mnenja in stališča uporabnikov Trajekta. Možnost komentiranja je namenjena spodbujanju javne debate in odzivom na članke. Uredništvo si pridržuje pravico krajšanja komentarjev, ki presegajo 1000 znakov. Uredništvo si pridržuje pravico odstranitve komentarjev v primeru, da so žaljivi, spodbujajo kakršnokoli nestrpnost ali napeljujejo na kriminalna dejanja. Za vsebino komentarjev uredništvo ne odgovarja.
>>Urbanizam.hr
>>Passenger Terminal today.com








na vrh