info akcije magazine id mail english
07topikprojektrew <<rec>>defekt
17. 6. 2003

AADRL report - 13.11.2000

Aljoša Dekleva
tukaj delamo kot neumni. brez da bi vedeli tocno kaj (kar je zelo v kontekstu, ker je to research lab). npr.: dobis nalogo: raziskuj miyake foldings. torej gres na podzemno in se napotis v miyake butik. tam porabis recimo uro ali dve da slatas razne obleke iz tazadnje kolekcije. ko te nafilajo z vsemi moznimi katalogi o kreatorju in sistemu in seveda obseznimi in ilustriranimi navodili, kako je treba dragoceno oblacilo, ki si ga pravkar kupil svoji ljubici, shranjevat, likat in cistit, gres nazaj v studio. studio - to je 15 x 7 m velika soba z 35imi mizami in ravno toliko vecalimanjzagrebenimi studenti, ki se prav tako, kot ti trudijo producirat nekaj, kar bi lahko na koncu imelo kak smisel - ampak kompleksen smisel.
ok - ni prav nujno, da ima smisel. res nujno je, de je KUL (cool). za to na prvi pogled preprosto besedo, se za pojme nasih tutorjev, skriva cela plejada skovank ala information deployment (?!), bifurcating model, floppyness itd.

torej. si v studiju in se gres research: kar si se naucil od miyakeja apliciras na vse mozne materiale (ki si jih seveda kupil sam) in na vsa mozna merila - glavno je da fitne v studijo. naredis cca. 50 razlicnih modelov (iz cca. 15 razlicnih materialov), ki imajo vsi skupno lastnost - in to je, da se zgibajo. mimogrede: vse to pocnes v skupini seveda (groupwork). v tem primeru steje skupina stiri clane od katerih najmanj dva nimata nikakrsnih izkusenj z delom v skupini (na tem mestu se moram zahvalit deanu in milanu za dober dril dvoletnega teamworka, kar je tukaj zivljenskega pomena). njujorcanka, irec, nizozemec in seveda tvoj ego. kar je v vsakem primeru boljse, kot da pristanes v ekipi jznokorejcev. ne da bi imel kaj proti, ampak komunikacija je nemogoca: prvic jih je nemogoce razumet (verbalno), kaj hocejo povedat in tudi, ce se nekako pivadis na orientalsko fonetiko anglescine, se ti sploh ne sanja kaj se jim plete v glavi in kako se to navezuje na tisto, kar si ti (ali nekdo drug) hotel povedat prej. se bolj presenetljivo je to, da so njihovi koncni teksti napisani v totalno akademski anglescini!

nazaj v studio. tretji teden se pojavi kivi sotamaa in vodi motion recordings workshop: vzames kamero (seveda digitalno, ki seveda podpira tudi zajemanje filmckov), ce jo imas (ce ne si jo sposodis, ali kar gres in jo kupis, kot nekateri nemski primerki iz studija) in zacnes kot pobesnel snemat vse kar je clovesko in se premika. ko si izzel domislijo spravis vse to v racunalnik (ce ga se nimas ga seveda kupis, ali pa si ga das poslat iz amerike (dual pentium seveda) kot nekateri texas primerki iz studija). z racunalnikom zacnes obdelovati motion recordingse in ko zgledajo dovolj kul, zacnes zajemati podatke. vec ali manj abstraktne. razne oblike podatkov uporabis zato, da informiras skupni model, ki pocasi nastaja iz zgibanih povrsin (miyake topology!). vmes jasno protestiras, da kaj imajo podatki, ki jih zajemas iz zgolj graficnega zapisa gibanja teles za opravit z modelom (ki ga delas iz svoje zacetne tehnike), ki mora interreagirat s cloveskim telesom - potencialno s tabo. obrazlozitev je seveda dovolj preprosto jasna in hkrati neskoncno kompleksnega znacaja da pac nadaljujes v tej smeri. no, teden motion recordingsov kulminira v koncni (z casovno distanco le vmesni) prezentaciji, kjer predstavis model (grupno seveda), ki je nastal iz vseh teh podatkov in raziskovanja zgibanja, ki ga zirija oznaci na dveurni debati, kot dolgocasnega in prevec simetricnega. ali pa: kot ce bi padel iz totalitaristicnega sistema. po drugi strani pa: with loads of potential..., bifurcational therefore good....

torej. v naslednjih dneh nabavis se vec materiala in zacnes znova. ne cisto from scratch, ampak proti novim, bolj kompleksnim strukturam. na novo zacnes delat diagrame na motion recordings. izpostavis potenciale zgibanja in delujes pragmaticno. poglobis se v osnove tehnike zgibanja in koncno odkrijes sistem, kako narediti vzorec, ki se dejansko lahko zgiba. po pravici povedano, bolj po nakljucju v kombinaciji z vztrajnostjo. ker je to dva dni pred se eno finalno zirijo, vec ali manj zimproviziras prezentacijo na directorju in cez noc zgradis model 1:1 - kar pomeni priblizno 2m na 3m. zirija je sestavljena iz vec ljudi kot ponavadi. poleg standardnih tutorjev so se povabljeni: tutor ali dva iz sosednjih programov, inzenir iz arupa, par tipov iz institucij ala harvard, dva ali trije bivsi studenti DRL in priloznostno se pridruzi se dekan. poleg so se tvoji sosolci, ki so pred tem da kolapsirajo, ker niso spali zadnjo noc, enako kot ti, in vsi drugi, ki pac utegnejo. naceloma te najprej spluvajo do konca. iz vseh strani. potem ti pa povejo, kaj bi se vse lahko dalo razviti iz vsega tega. no, mi smo imeli neke vrste sreco, ker je ocitno sistem zgibanja, ki smo ga predstavili nekaj kar nihce od clanov ambiciozne zirije se ni videl v svojem ambicioznem zivljenju. prava bizarnost je bila, ko je patrik schumacher zacel vriskati: 'it's a miracle!'. vse skupaj je pa le en fin obcutek, ko vsi govorijo en cez drugega. nekdo iz zirije ti celo pove, da je treba rec patentirat. sicer pa je to le instant moment. naslednji dan te seveda ze spluvajo in nalozijo se vec dela...

se malo jamranja: poleg zgoraj opisanega dela za workshop moras narediti se dva seminarja na semester. seminar pomeni, da tedensko obiskujes predavanja in diskusije na katere se moraz priloznostno pripraviti, ker pac moras predstavit svoje delo na temo seminarja in seveda svoje mnenje. na koncu semestra je treba se oddati tezo na seminarsko temo. torej prvi seminar je MONOGRAPHY, kjer raziskujemo kako so napisane monografije v zadnem stoletju. in potem je seminar HOUSE: seciraj koolhaasovo bordeaux house. vcasih je ze kar malo naporno.

poleg tega vesela vest za vse zeljne obiskovanja: isceva novo stanovaje. landlady od obstojecega stanovanja prodaja hiso in v dobrem mesecu je treba ven. hopefully bova nasla kako garsonjero na pes distanci od AA, ker je pac 2 x 45 min na podzemni na dan prevelika zguba casa. upam, da bo garsonjerica dovolj velika za se kaksno telesce za zraven. torej vedno vabljeni. sicer pa naslednja ponudba velja za sirso javnost: ko naju ne bo v londonu (ala poleti in podobno...) je stanovanje na voljo za isto ceno kot ga bova midva rentala.

l.p. aljosa

 na vrh

Komentar
ime
email
naslov komentarja
vpisite niz iz  stolpca
 

Komentarji odražajo mnenja in stališča uporabnikov Trajekta. Možnost komentiranja je namenjena spodbujanju javne debate in odzivom na članke. Uredništvo si pridržuje pravico odstranitve komentarjev v primeru, da so žaljivi, spodbujajo kakršnokoli nestrpnost ali napeljujejo na kriminalna dejanja. Za vsebino komentarjev uredništvo ne odgovarja.
This e-mail report to friends in Ljubljana was written after a month and a half of studies in Design Research Lab at Architectural Association in London. At the time the activities already got the proper pace and we have just begun to grasp how things work at the AA. Therefore the text will be of interest to anyone who has the ambition to invest some time in »international experience«, as well as to the people who have already spent some time at the AA...












na vrh