info akcije magazine id mail english
03ProstoriLjudjeIdeje
29. 12. 2007

New York Times

Nova generacija nebotičnikov
Arhitekturno modo različnih obdobij zlahka opazimo že, ko od daleč opazujemo oba grozda nebotičnikov, na Spodnjem Manhattnu in v Middtownu. Nebotičnike iz 70-ih prepoznamo po vertikalni strukturi aluminijastih ali betonskih reber, tiste iz 80-ih po črno zatemnjenih zasteklitvi z medeninastimi profili, iz zgodnjih 90-ih pa po odsevnih zasteklitvah v modrikastih, zelenih ali srebrnih tonih. Tudi najnovejši nebotičnik, ki oblikuje silhueto Manhattna nedvomno odraža trende časa v katerem je nastal.



Novi nebotičnik New York Timesa zaznamuje krhka struktura keramičnih senčil, ki so obešena pred prosojno steklo. Če so starejši nebotičniki kot monolitni bloki, je Timesova stavba kompozicija fasadnih ploskev, ki na odprtih vogalih kaže svoje ogrodje. Struktura senčil se na vrhu redči in nebotičnik se kar razblini v nebo.

Novi NYT je po besedah naročnikov tudi dokaz vitalnosti in optimizma v časopisnem založništvu, v času, ko je ta branža na izjemnem prepihu. Še preden je Renzo Piano dobil v roke projektno nalogo, je posebna strokovna ekipa NYT skušala pogledati v prihodnost svojega podjetja, preko obzorij tradicionalnega dnevnega časopisa, in zasnovati novo redakcijo, ki bi še dolgo časa omogočala optimalno novinarsko in uredniško delo.


www.nytimes.com

Nova stavba naj bi se odlikovala tudi z več raznolikimi inovativnimi okolju prijaznimi značilnostmi. 70% jekla od 23.500 ton, kolikor so jih vgradili, so pridobili z reciklažo. Prinska ko-generacija v nebotičniku za potrebe stavbe sama proizvede 30% energije in z odpadno toploto ogreva ter hladi prostore. Keramična senčila omogočajo maksimalno zasteklitev in osvetlitev delovnih prostorov z naravno svetlobo. Obenem zaustavljajo do pol sončne energije. Tako omogočajo prihranke energije pri hlajenju, ogrevanju in osvetlitvi.

Ko ocenjujejo nove prostore, je ključno vprašanje za zaposlene novinarje seveda očitno pomanjkanje zasebnosti. Ekipa, ki je snovala koncept nove redakcije, se je zavedala, da ima v hiši veliko ljudi, ki niso sposobni opravljati svojega dela, na da bi zaprli vrata svoje pisarne. Zato so se posebej posvetili vprašanju hrupa. Akustični elementi, s katerimi so zdaj opremljeni prostori, intenzivno vpijajo zvok, tako da je že pogovor, ki se odvija nekaj miz stran, težko razumeti.


www.nytimes.com

Svetla in prosojna stavba tretjega največjega ameriškega dnevnega časopisa (po številu naročnikov) pa je menda pravo nasprotje starim prostorom New York Timesa, ki so bili temačni že zaradi obrabljenih rjavih barv. Zgradba naj bi predstavljala simbol transparentnosti Timesovega dela in poslovanja. Novi prostori so odprti in pregledni. Ena glavnih prednosti, ki jo izpostavljajo v kritikah, je prav vizualni stik med zaposlenimi, ki so se v stari stavbi srečevali le v prenatrpanih dvigalih. V komentarju za mesečnik Metropolis je urednik Andrew Rosenthal izrazil prepričanje, da bo nova arhitekturna zasnova redakcije imela učinke tudi na vsebinske in konceptualne spremembe časopisa kot takega. "Ko pogledaš iz časopisne redakcije, povsod okrog sebe vidiš mesto", pravi Rosenthal. "V teh dneh ne neham misliti na to, kako imenitno je to mesto."


Več:
>>Pride and Nostalgia Mix... NYT, 20.11.2007
>>Renzo Piano Building Workshop
>>New York Times Building

 na vrh

Komentar
ime
email
naslov komentarja
vpisite niz iz  stolpca
 

tone pogaca
hrup nebotičnika, 14.2. 2011, 09:52

zanimivo je brati zagnanost opisov izgradnje arhitekture, kot je recimo varovanje pred hrupom. "hrup , ki se odvija nekaj miz stran, je že težko razumeti", med tem ko v ljubljani obnovijo mojstri nebotičnik, v njem odprejo diskoteko in že v radiju 500m nihče več ne more spti niti pri zaprtih oknih. no, to je kriminal in totalna neposobnost začenjši arhitektov, kinimajo pojma o varovanju pred hrupom, lastnikov in nenazadnje inšpektorjev. dokler bo arhitektura prenov in novogradenj pri nas pomenila obremenitev in degradacijo okolja kjer stojijo, do takrat bo arhitektura pri nas zadnji prdec!

Komentarji odražajo mnenja in stališča uporabnikov Trajekta. Možnost komentiranja je namenjena spodbujanju javne debate in odzivom na članke. Uredništvo si pridržuje pravico odstranitve komentarjev v primeru, da so žaljivi, spodbujajo kakršnokoli nestrpnost ali napeljujejo na kriminalna dejanja. Za vsebino komentarjev uredništvo ne odgovarja.








projekt
New Times Building

naslov
620 Eight Avenue
New York, NY 10018

arhitekti
Renzo Piano Building Workshop
FXFowle Architects

izvedba
november 2007
na vrh